Nem ez az első eset, hogy Marc Márquez veszélyes helyzetet, mi több esést okoz.
Ha csak az idei évet vesszük végig is hosszú a lista.
Rögtön az első versenyen Thomas Lüthit szorította le a pályáról előzés közben a célegyenes végén. Csak a szerencsén múlott, hogy a svájci motoron maradt.
Márquezt az eset után figyelmeztették.
Mindez nem nagyon rettentette meg. Catalunyában Pol Espargaróval ütközött. Ekkor már az esés sem maradt el. Ahogy lenni szokott az ártatlan fél, azaz Espargaró végezte a kavicságyban. A versenyigazgatóság ekkor 1 perces büntetést adott neki, amit a zsűri később visszavont, és versenybalesetnek minősítették az esetet.
Csapatfőnöke ekkor óvást nyújtást be, amit elutasítottak, Sito Pons ezután a Nemzetközi Sportbíróság elé akarta vinni az ügyet, de végül elállt a szándékától.
Márquez következő áldozata Mika Kallio volt, akit Motegiben tessékelt ki a pályáról a harmadik szabadedzés elején.
Ekkor a spanyol sárga lapot kapott, ami a szabálykönyv szerint egy nem létező fogalom…
A mai eset után jött az újabb sárga lap, ami annyit jelent, hogy a 2012-es világbajnok a rajtrács végéről vághat neki utolsó Moto2-es világbajnoki futamának.
A lapoknál maradva, a futballban két sárga után piros jár, de a motorsportban nyilván mások az arányok…
Félreértés ne essék, Márquez az egyik, ha nem „A” legtehetségesebb versenyző.
Minden eszközt és tudást birtokol, hogy gyors legyen. És igen, ennek az eszköztárnak az agresszió is része, de mások testi épségének veszélyeztetése már nem játék.
Simone Corsi a mai esés során komolyan is megsérülhetett volna, hiszen a 10-es kanyar a pálya egyik leggyorsabbika.