Áprilisban hivatalossá vált, hogy az Audi potom 860 millió euróért megvásárolta a Bonomi család vezette Investindustrial részvényeit, így a Ducati új tulajdonosaivá váltak. Egy ilyen hatalmas és nagy múltú cég új kezekbe kerülése gazdasági szempontból hatalmas lépés, én most mégis a MotoGP-re és Valentino Rossi jövőjére gyakorolt hatását venném górcső alá.
Miután az európai és az olasz versenyhivatal hozzájárulását adta a tulajdonoscseréhez (egy ekkora cég esetén ez elengedhetetlen), tavasszal bejelentették, hogy a Ducati az Audi (amely a VW csoport tagja) fennhatósága alá került.
A részvények tényleges átadására július 19-én, azaz ma kerül sor, így holnaptól már valóban az Audi diktál az olasz gyárnál, meghozhatják az első döntéseket. Hamarosan tehát az is kiderülhet, hogy Valentino Rossi hol folytatja pályafutását.
Az Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler a sachenringi versenyen testközelből is megtekintette a Ducati csapat működését, és Rossi mellett Carmelo Ezpeletával és Gabriele Del Torchióval, az olasz gyár jelenlegi vezérével is tárgyalt.
A kilencszeres világbajnok a beszélgetés után pozitívan nyilatkozott, elmondta, hogy az Audi teljesen a MotoGP-s projekt mögött áll, ő maga látja a lehetőségeket, amiket a gyár adhat, de leginkább a lelkesedésük tetszik neki. Amiről már nem ejtett szót, hogy a beszélgetés ötödik percében állítólag kitessékelték a Del Torchiót és onnantól négyszemközt folyt a tárgyalás.
Stadler úr ezután HR igazgatójával karöltve látogatott el a Ducati gyárba, ahol három napot töltöttek el. A személyzeti vezető jelenléte azt sejteti, hogy felmérték, kiket kéne majd lecserélni. Hogy Rossinak ebben mekkora szerepe volt, azt nem tudni, de a szóbeszéd szerint Filippo Preziosi pozíciója veszélyben van, és nem elképzelhetetlen, hogy helyét német mérnökök veszik majd át.
Habár Rossit Preziosi vitte oda a Ducatihoz, Valentino már a múlt szezon végén nyíltan kritizálta a mérnököt, idén pedig nyílegyenesen össze is kaptak. Preziosi ellenállt a Rossi által indított nyomásnak, sőt cégen belül mindent megtett azért, hogy ne változtassanak tovább a motoron. Míg VR benne csalódott, valószínűleg ő Rossi műszaki tudásában vesztette el a hitét.
Ami furcsa, hogy Mugellóban Rossi már úgy nyilatkozott, hogy nem kell újrakonstruálni a motort, hanem csak ezen kell finomítani… Ez nagyban különbözik attól, ahogy eddig fogalmazott.
Az Audi feje a mugellói versenyen szintén ott volt, de új dolgokról nem beszéltek az olasz pilótával.
Az első találkozó óta Rossi gyakorlatilag semmi más opcióról nem beszél, minthogy marad a Ducatinál (igaz ő előtte sem beszélt más lehetőségről). Állítólag nem a felkínált összeg teszi vonzóvá számára a maradást – ami valószínűleg az egyetlen ajánlat – hanem valóban szeretne révbe érni a vörös motorral.
Ami még az Audi mellett szólhat, hogy igen sikeresek a hosszútávú autóversenyeken és a DTM-ben, Rossi pedig sohasem titkolta, hogy motoros pályafutása után szívesen autóversenyezne, és a 24 órás Le Mans-i viadalon is kipróbálná magát, ami az Audi szárnyai alatt, igen sikeres próbálkozás is lehetne.