Egy bejelentés, amire senki sem számított. Spies a Superbikeplanet internetes oldalnak küldött e-mailben jelentette be, hogy év végén elhagyja a Yamaha gyári csapatát és ezzel nagy valószínűséggel a MotoGP-t is.
„Tegnap volt egy kommentem a Twitteren, amivel az volt a célom, hogy felbolydulást okozzak. Ma már elmondhatom, hogy úgy döntöttem, év végén elhagyom a Yamahát. A döntésemnek ezernyi oka van.
Részletesebben is elmagyarázok majd mindent, ha eljön az ideje. Addig is a szponzoraimmal beszélem át a helyzetet. akik továbbra is mellettem állnak. Van néhány ember a Yamahánál, akiket utálok elhagyni. Ők tudják, hogy kikről van szó. A legjobbakat kívánom a Yamahának. A hivatalos sajtóközleményig én sem mondok mást.”
Később ezt írta még Twitter oldalán: "Nagyon boldogan küzdök majd a szezon hátralévő részében a szurkolóimért és magamért. Jövőre új fejezet kezdődik. És igen, fel vagyok dobva!"
Az amerikai év eleje óta folyamatosan szenved, eddigi legjobb eredménye idén egy negyedik hely, míg csapattársa vezeti a bajnokságot, ráadásul a szatellit hangvillások is rendre jobban szerepelnek nála, Andrea Dovizioso eddig már négyszer is dobogóra állhatott.
Spies 2009-es debütáló szezonjában megnyerte a Superbike világbajnokságot, ami azóta is az egyetlen yamahás WSBK bajnoki cím.
Egy évvel később már a MotoGP-ben lett az év újonca a Tech3 csapat színeiben.
Hogy miért nem került egyből a gyári alakulathoz? Nos, épp érkezése előtt vezették be (az azóta már, pontosabban jövő év elejétől eltörölt) újoncszabályt, aminek az volt a célja, hogy a kisebb csapatok is hozzáférhessenek jó versenyzőkhöz.
Spies édesanyja, egyben korábbi menedzsere nyíltan is vállalja véleményét, miszerint az egész újoncszabály Hervé Poncharal ötlete volt, mert nem volt más esélye, hogy megszerezze az amerikai versenyzőt, akinek ezzel valószínűleg inkább ártott, mint használt.
Első MotoGP-s évében kétszer állhatott pódiumra - Silverstone-ban harmadik, míg Indianapolis-ban második lett –, négyszer pedig negyedikként intették le.
Egy évvel később már a gyári csapat versenyzőjeként megduplázta a dobogós helyezések számát, melyek közül az egyik győzelem volt, egész pontosan a Holland Nagydíjon.
A 2009-es WSBK világbajnok jövőre visszatérhet sikerei színterére, a pletykák szerint egy BMW nyergében. Vagy marad a Yamahánál...? Esetleg a MotoGP-t sem hagyja el, hanem visszatér régi csapatához...? Netán kerékpárra vált...? Egy biztos, napvilágot lát majd még egy-két (elvadult) ötlet, amíg megtudjuk Ben döntését.
A csütörtöki sajtótájékoztató a Laguna Seca-i verseny előtt viszont kétségkívül érdekes lesz, hiszen Jorge Lorenzo, Casey Stoner, Valentino Rossi, Ben Spies és Colin Edwards néz majd szembe az újságírókkal.
És persze Lin Jarvis-nak is fel kell készülnie a szűnni nem akaró kérdésáradatra…