Hagyományosan most is egy tesztnappal záródik a brnói MotoGP-hétvége. Az évközbeni tesztek szisztémája megváltozott, ennek köszönhetően nem maradt itt minden csapat (a Ducati például kedd-szerdán Misanóban próbál), de azért így is akad nézni- és figyelni való.
Jorge Lorenzo például 11.55-kor pályára gurult a jövő évi motor első változatával.
Jonathan Rea is megérkezett, aki a tervek szerint Casey Stonert helyettesíti majd a következő két futamon (a továbbiakról az dönt, hogy mikorra várható az ausztrál felépülése).
A legnagyobb figyelmet talán mégsem ők kapták, hanem Loris Capirossi, aki több motort is kipróbált a délelőtt folyamán. A sort Álvaro Bautista Hondája nyitotta, amivel a tavaly visszavonult olasz veterán 8 mért kör alatt 2'00.2-es köridőt futott. (Zárójeles megjegyzés: Rea 27 kör alatt 2'01.9-ig tudta csak faragni idejét a regnáló világbajnok gyári HRC-jén.)
Részletes beszámolóval még visszatérek, addig is egy kis képes ízelítő a délelőtti eseményekből.
Loris Capirossi Álvaro Bautista mérnökeivel beszélget...
...mielőtt megint motorra pattan
Jonathan Rea még civilben
Várakozás az Avintia Blusens garázsában. Julián Simon és Loris Capirossi az első gurulás előtt
Loris a Forward Racingnél
Capirossi első találkozása egy CRT motorral
(A háttérben testvére, David, aki az NGM Forward csapatnál szerel)
Hogy tovább bonyolítsuk: Mattia Pasini motorján Colin Edwards látható
Lorenzo a 2013-as motor első változatán
Még csak ennyivel sem sikerült Edwards-nak jobbat mennie az ART Apriliával, mint a Suterrel, sőt...
Így biztosan maradnak az eddigi motornál a szezon hátralévő részére.
A 9-13h óráig tartó első felvonásnak Julián Simon esése vetett végett. A spanyol épp Yonny Hernandez motorját próbálta, amikor elment a fék, ami 270 km/órás sebességnél nem a legkellemesebb érzés. A spanyolnak szerencsére nem lett komolyabb baja.